Monday, June 27, 2011

Siap La Ko Drebar Bus.. !! Haha


Peargghh..bala…..ade 1 cerite…berlaku mase ari ahad (26 jun 201)…mase aku on the way nak balik Penang drp Seremban..makan mase 10 jam jugak padahal patotnye 5 jam lebih je…

Crite die cmni..aku naik bus pkul 12.30..then bus tu stop kat shah alam,amik org..ade la sorang brader ni..aku highlightkan kt brader ni..die naik bus tu, seat 3A.sekali bus tu penuh dah..cmne leh penuh??seat 3A td ade sorang awek cun duduk..manis je awek tu..tdung labuh je..nk g Ipoh..brader tu marah la driver bus tu,die ckp “xkan saya nk bersila plak kt lantai”..driver tu ckp,”kejap je sampai Klang..smpai Klang,ramai yg akan turun..”..sampai Klang,awek td kne turun sbb pembelian tiket die kat shah alam x direkodkan..patot r bus penuh..salah system kt shah alam laa..cian adik tu…nanges die..

Brader td duduk kt kerusi depan aku..die kuarkan handphone,buat mcm diary ape yg berlaku..sampai highway Sungai Buloh,awek td kol drebar,kate die ade barang tertinggal sebab bus td blah awal sangat time die tgh dok settlekan dgn org shah alam tu..awek td amik teksi tuk kejar bus ni.. Drebar bus ni berhenti r kt perhentian Sg. Buloh,yg ade restoren jejantas tu..tunggu dlm 15 minit, teksi tu tersasar,terlajak g masuk simpang lain..bala…..terpakse teksi tu pusing,masuk KL,kuar damansara la,Duta la,aku pon x paham jalan KL ni..brader td ckp kt drebar td,post je la barang tu kt adik tu,nnti claim la duit kt syarikat..sbb salah system.. drebar tu degil,nak tggu sgt.. 2 jam kami semua terdampar kt Sg. Buloh..sume penumpang bus dah bising..brader td tulis dlm handphone die ape yg terjadi..brader tu marah2 lg,kate “tolong fikirkan 44 penumpang dalam ni”..drebar tu ckp, “ahh,,tggu la kejap,kang aku lari kang..”..brader tu kate, “ klu lari lagi ko susah..”..

Dalam 2 jam 30 minit kami kne tggu,akhirnya  perjalanan diteruskan.bese r,under pressure, drebar tu pun bawak la laju melebihi had kelajuan,memotong belah kiri laa,dh la bawak kawan die,(kawan die tumpang bus tu sampai juru)…brader td mintak IC macha sebelah die,n amik nama macha tu besertakan no. ic..nombo tipon jugak..then,macha tu takot la kan,sbb ade org tetibe mintak tu sume..klu aku pun takot…

Then,brader tu tunjukkan 1 kad ni kt macha td…rupe2nye, die tu JPJ yg menyamar jd penumpang,..abes la syarikat bas Konsertium..memang kne r..HAHAHAHAHA…PADAN MUKA drebar tu..So, kite memandu or menunggang,kne r hati2 sbb JPJ banyak,siap menyamar..hahaha…

 
tiket bus tu


antara mangsa kemalangan highway kt nilai..berderet kot
eksiden..sekurang2nya 16 bijik kerete..

No comments:

Post a Comment